In de jury voor een orgelconcours zitten is natuurlijk leuk. Maar wil je niet veel liever zelf spelen, zeker als de plaats-delict het Müllerorgel in de Sint-Bavo is?
We schrijven 2008, de wedstrijd in kwestie is het Internationaal Orgelfestival. De jury bestaat uit een aantal redelijk gevestigde namen. Bert van den Brink (jazzman en daarom vertrouwd met improvisatie) speelt verschillende stukjes op zijn vertrouwde instrument, de piano. De meer orgelgerichte juryleden improviseren op elkaars thema's. Alleen Ko Zwanenburg en Peter van Dinther kiezen voor gecomponeerde muziek.
Pjotr Planjavski (orgel)
Bert van den Brink (piano)
Ansgar Wallenhorst (orgel)
Bert van den Brink (piano)
Ko Zwanenburg (orgel) en Peter van Dinther (trompet)
Thierry Escaich (orgel)
Bert van den Brink (piano)