De Érard moest het begin vorige eeuw afleggen tegen de Duits-Amerikaanse school van zware mechanieken en kruissnarig gespannen vleugels. Onder componerende pianisten was het instrument echter zeer geliefd.
Reden genoeg dus om oude, stof happende Érards goed te onderhouden en af en toe nog eens voor een historisch concert van stal te halen. Of iets vaker dan af en toe, zoals het Érard Ensemble doet. In dit concert horen we de Érard in combinatie met strijkers. Na het pianotrio van Fauré horen we het eerste deel van het Trio élégiaque van Rachmaninov en een pianokwartet van Dvorák.
Casper Bleumers (viool), Jan Bastiaan Neven (cello), Edward Janning (piano: Erard)
Casper Bleumers (viool), Jan Bastiaan Neven (cello), Edward Janning (piano: Erard)
Casper Bleumers (viool), Guus Jeukendrup (altviool), Jan Bastiaan Neven (cello), Edward Janning (piano: Erard)