Werken van Singelée, Schmitt, Wagemans en Desenclos opgenomen in de studio van Concertzender in Amsterdam op 24 februari 1985.
Het Nederlands Saxofoonkwartet, een legende, welke begon in 1969 in een oude boerenschuur, en uitgegroeid tot een niet vergelijkbaar hoogtepunt in de geschiedenis van de klassieke saxofoon.

Jean-Baptiste Singelée:
https://en.wikipedia.org/wiki/Jean-Baptiste_Singel%C3%A9e
Florent Schmitt:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Florent_Schmitt
Peter Jan Wagemans:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Peter-Jan_Wagemans
Alfred Desenclos:
het Nederlands Saxofoonkwartet Leo van Oostrom, sopraansax Ed Boogaard, altsax Adri van Velsen, tenorsax Alex de Leeuw, baritonsax
het Nederlands Saxofoonkwartet
het Nederlands Saxofoonkwartet
het Nederlands Saxofoonkwartet
het Nederlands Saxofoonkwartet