Support the Concertzender

Steun ons door vriend te worden, een donatie te doen of te sponsoren.

Vriend
Ik wil steunen door vriend te worden.
Doneren
Ik wil steunen door een donatie te doen.
Sponsor
Ik wil steunen door te sponsoren.
Ik word vriend voor het bedrag van
per jaar
Ik wil het bedrag van doneren
Ik wil sponsoren met
Ondersteuningsvoorkeuren
Newsletter
Get the latest updates and offers.
Product updates
Learn about new features and products.
Event invitations
Invitatations to exclusive events.
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden
ConcertPodium

Koor en orkest Universität Hamburg

3 juli 2004 - Opnamelocatie

Universiteit Hamburg komt eens over de grens kijken.

Groningen een uithoek? Kom nou... Ten eerste is het op zichzelf al een heel behoorlijke stad. Alles wat een grote stad nodig heeft, is er wel: een universiteit, een conservatorium, een rijk cultureel leven en een glorieus verleden. En heb je daar niet genoeg aan, dan ben je, in elk geval met de auto, binnen een paar uur in Amsterdam of Hamburg. Nee, Groningen ligt eigenlijk heerlijk centraal.

De relatieve nabijheid van Hamburg brengt hier het koor en orkest van de Hamburgse universiteit naar de Oosterpoort. Het stond in de sterren geschreven dat ze een keer met dit programma naar Nederland kwamen. Op hun repertoire staat namelijk een nieuw werk van de Nederlander Wim Dirriwachter. Een naam die u misschien niets zegt (ons ook niet!), maar waarachter een Brabander schuilgaat met een grote ervaring in muziek voor studenten. Voor Blanco, speciaal voor dit koor en orkest geschreven, maakte de componist gebruik van poëzie van Octavio Paz.

  • 2. Blanco

    Frederick Martin (spreekstem), Koor en Orkest Universiteit Hamburg o.l.v. Bruno de Greeve

  • 4. La vide breve (scènes en dansen)

    Rüdiger Ziertz (gitaar), Antonio Aparicio (zang), Orkest van de Universiteit Hamburg o.l.v. Bruno de Greeve