De Nederlandse celliste Saskia Rao de Haas opende het Lalaland Festival 2025.
Saskia Rao de Haas vertrok bijna dertig jaar naar India vanwege de muziek. Zij is gehuwd met de sitar-speler Shubhendra Rao en introduceerde samen met hem de cello en Europese invloeden in de Indiase muziekcultuur. Daaruit heeft zij de indiase cello ontwikkeld: een kleine cello met extra resonantiesnaren.
Het Lalaland Festival bestaat sinds 2023 en is gewijd aan de Indiase cultuur. Zij opende het festival in juli 2025 met de in Amsterdam wonende tablaspeler Pandit Sandip Bhattacharya.
Saskia Rao-de Haas: indian cello.
Saskia Rao-de Haas: indian cello. Pandit Sandip Bhattacharya: tabla.
Saskia Rao-de Haas: indian cello. Pandit Sandip Bhattacharya: tabla.