De dit jaar overleden Louis Andriessen was zonder twijfel de grootste componerende Nederlander van de twintigste eeuw. Zo denken we er sinds ca. 1990 over.
In dit concert uit 2011 kijkt hij, nog springlevend, terug op zijn werk. Verschillende composities voor viool en/of piano passeren de revue. Af en toe kruipt hij zelf achter het klavier, maar de meeste pianopartijen laat hij over aan Gerard Bouwhuis, die samen met violiste Heleen Hulst al jaren een groot nieuwemuziekduo vormt. Vooraf en tussendoor vertelt de meester honderduit over zijn werken. Eén componist wordt waardig geacht het programma met Andriessen te delen: Bach.
Louis Andriessen
Heleen Hulst (viool), Gerard Bouwhuis, Louis Andriessen (piano)
Heleen Hulst (viool), Gerard Bouwhuis (piano)
Louis Andriessen
Louis Andriessen (piano)
Louis Andriessen (piano)
Heleen Hulst (viool en stem)
Gerard Bouwhuis (piano)
Louis Andriessen
Heleen Hulst (altviool), Gerard Bouwhuis (piano)
Heleen Hulst (viool, stem), Gerard Bouwhuis (piano)
Heleen Hulst (viool), Gerard Bouwhuis, Louis Andriessen (piano)