Jong talent heeft een podium nodig om door te breken. De concertserie Het Debuut zorgt daarvoor.
Maartje-Maria den Herder (*1981) studeerde in 2004 af aan het conservatorium en ging daarna een paar jaar doorstuderen. Nu, op betrekkelijk late leeftijd, voelt ze zich volleerd en geeft ze een eigen recital. Met Morena Varga, die trouwens (leuk om te weten) naast concertpianiste ook afgestudeerd wiskundige is.
Het programma is gemêleerd. Naast Beethovens vroege Sonate nr. 2 in g-klein en de veelgespeelde sonate van Kodály horen we ook Schnittke. In dit debuut komt al een rijke combinatie aan twee eeuwen muziek voorbij, een toets die ze glansrijk doorstaat.
Maartje-Maria den Herder (cello), Morena Varga (piano)
Maartje-Maria den Herder (cello), Morena Varga (piano)
Maartje-Maria den Herder (cello), Morena Varga (piano)
Maartje-Maria den Herder (cello), Morena Varga (piano)