Op dit moment heeft Ben van Gelder, fotogeniek saxofonist van Nederlandse bodem, een behoorlijke reputatie opgebouwd.
In 2008, het jaar waarin hij twintig werd, kwam Van Gelder net kijken. Toch was hij al hoofdact in het BIMhuis. Het programma straalt nog een zekere bescheidenheid uit: de drie heren wagen zich niet aan een heel programma met eigen composities maar spelen voornamelijk standards. Ben van Gelder zoekt hier niet naar een radicaal eigen geluid om zich van zijn collega's te onderscheiden. Hij gaat gewoon vol zelfvertrouwen de grote klassiekers te lijf met goed opgebouwde solo's in zijn kenmerkende, licht schrille saxofoontoon.
Ben van Gelder (altsax), Gavin Fallow (bas), Colin Stranahan (drums)
Ben van Gelder (altsax), Gavin Fallow (bas), Colin Stranahan (drums)
Ben van Gelder (altsax), Gavin Fallow (bas), Colin Stranahan (drums)
Ben van Gelder
Ben van Gelder (altsax), Gavin Fallow (bas), Colin Stranahan (drums)
Ben van Gelder (altsax), Gavin Fallow (bas), Colin Stranahan (drums)
Ben van Gelder (altsax), Gavin Fallow (bas), Colin Stranahan (drums)
Ben van Gelder (altsax), Gavin Fallow (bas), Colin Stranahan (drums)
Ben van Gelder (altsax), Gavin Fallow (bas), Colin Stranahan (drums)