Het Bimhuis is niet alleen maar piepknor en avant-garde. Naast moderne jazz en grensverleggende improvisatie is er ook genoeg plaats voor toegankelijkere stijlen.
In de finale van de Deloitte Jazz Award uit 2004 horen we onder meer fusion, Latin jazz en ouderwetse swing, allemaal begeleid door leden van het Jazz Orchestra of the Concertgebouw. In deze set staan solo's van Tom Beek (saxofoon) en Erik van der Luijt (piano) op het programma.
Jazz Orchestra of the Concertgebouw (JOTC) o.l.v. Henk Meutgeert: Jelle Schouten, Wim Both, Rini Swinkels, Ruud Breuls, Jan v. Duikeren (trompet, bugel); Jorg Kaaij, Lars Diettrich (altsax); Rolf Delfos, Nils v. Haften (tenorsax); Juan Martinez (baritonsax); Martijn Sohier, Jeroen Rol, Hansjörg Fink (trombone); Eric van Lier (bastrombone); Jesse v. Ruller (gitaar); Peter Beets (piano); Marius Beets, Martijn Vink (drums)
Tom Beek (ts, ss) + JOTC
Tom Beek (ts) + tpt,tbn,b,dr
Tom Beek (ss), git,b,dr
Tom Beek (ts),pi,b,dr
Erik van der Luijt (piano), JOTC
Erik van der Luijt (piano), JOTC
Erik van der Luijt (piano), JOTC
Erik van der Luijt (piano), JOTC