Leuk bedacht hoor, die Nieuwe Muziek, maar er valt geen touw aan vast te knopen en voor niet-vaklui is het ook niet te spelen. Toch?
Op dit concert spelen en zingen diverse amateurs, waaronder een kinderkoor, nieuw werk van bekende en minder bekende componisten. Er is een heuse cantate van Jeff Hamburg, een werk van Klaas de Vries en muziek uit de Componeerfabriek, een laagdrempelig initiatief voor de productie van Nieuwe Muziek die niet per se een baanbrekend meesterwerk hoeft te zijn.