Nederland heeft een Bachcultus waar je u tegen zegt. We hebben niet een, maar verschillende ensembles die zich op Bach toeleggen. Dit is er een van.
Het Residentie Bachorkest werd in 1962 opgericht en speelt zoals de naam als zegt in Den Haag. Wij vonden het orkest de moeite waard om onze spullen in een busje te proppen en naar de Residentiestad af te reizen. Op het programma drie instrumentale stukken. Naast het eerste vioolconcert van Bach horen we ook de instrumentale delen uit zijn cantate Geist und Seele wird verwirret, waar een compleet muziekstuk van te maken valt. Niet Bach, maar Händel heeft de eer het concert te openen, en wel met een van zijn concerti grossi.
Residentie Bachorkest o.l.v. Gerard Akkerhuis
Residentie Bachorkest o.l.v. Gerard Akkerhuis
Residentie Bachorkest o.l.v. Gerard Akkerhuis; Marieke Blankenstein (viool)