Saxofonistisch samenspel
Presentatie van de tweede cd Morgan & More. Zes nummers van Lee Morgan en bandgenoten worden afgewisseld met evenzoveel eigen stukken.
Saxo Pánico is een jazz-saxofoonkwartet uit Amsterdam, opgericht in de zomer van 1995. Sinds die tijd heeft het veel eigen werk geproduceerd, dat inmiddels ook door andere saxofoonkwartetten wordt gespeeld. Het kwartet heeft een jazz achtergrond, maar is qua stijl uitgegroeid tot een subtiele, zeer eigen mix van jazz met latin, pop en klassiek. In veel stukken speelt improvisatie een belangrijke rol, maar altijd binnen het raamwerk van een sterke, vaste compositie.
Saxopanico Pieter Engels, alt saxofoon Pieter Slijkoord, alt saxofoon Pieter Slijkoord, tenor saxofoon Dirk Hooglandt, sopraan saxofoon Dirk Hooglandt, tenor saxofoon Leon van Mil, bariton saxofoon
Saxopanico
Saxopanico
Saxopanico
Saxopanico
Saxopanico
Saxopanico
Saxopanico
Saxopanico
Saxopanico
Saxopanico
Saxopanico
Saxopanico
Saxopanico
Saxopanico
Saxopanico