Elk jaar is in juli een improvisatiefestival in de Mozes en Aäronkerk in Amsterdam
Het improvisatiefestival Een Harp onder de Riem biedt vijf dagen per week wisselende musici een podium waar zij binnenlopende bezoekers in de Mozes en Aäronkerk ontvangen. Op basis van deze verhalen delen zij een korte improvisatie met de gast. Aan het einde van de middag komt er een tweede musicus bij waarmee gezamenlijk de dagcompositie wordt bedacht en vervolgens uitgevoerd.
Uk kunt luisteren naar een bloemlezing van mini-concertjes van een aantal deelnemende duo's die in loop van de maand optraden en in het slotconcert op 31 juli opnieuw met hun creatie aan de slag gingen.
De finale was de Stemmensymfonie. Bezoekers spraken gedurende het festival een bericht in op een dictafoon. Beate Loonstra smeedde daarvan een compositie waarin ruimte is voor alle aanwezige musici om erop los te improviseren.
Aad van Niewkerk
Claron McFadden: stem
Jan Willem Troost: cello. Laura Nygren: basgitaar
Aad van Nieuwkerk
Aad van Niewkerk
Lotte Pen, Tom Sanderman: saxofoon
Aad van Niewkerk
Merel Vercammen: viool. Beate Loonstra: harp
Aad van Niewkerk
Eef van Breen: multi-instrumentalist. Annie Tangberg: cello
Aad van Niewkerk
Kaspar Kröner: stem. Beate Loonstra: harp
Aad van Niewkerk
Luca Warmer: stem.
Aad van Niewkerk
Mathias Spee: piano. Paul van de Calseijde: saxofoon
Aad van Niewkerk
Erica Rrozendaal: accordeon. Isabella Petersen: altviool.