Het komt hoogst zelden voor, maar van dit concert weten we haast niets. Wie er speelt? In welke zaal? En wanneer? Geen idee meer...
Eén ding weten we gelukkig wel: we (her)kennen de werken die er gespeeld worden. Vóór de pauze is dat het trio voor klarinet, cello en piano opus 38 van Beethoven. Bij de compositie van dit werk heeft Beethoven zich ongetwijfeld laten inspireren door de pianotrio's van Haydn, maar ook door het Kegelbaantrio van Mozart. Na de pauze horen we het octet voor vijf strijkers en drie blazers (D. 803) van Schubert - een werk dat in 's mans oeuvre hoog wordt aangeslagen, maar dat niet zo vaak wordt uitgevoerd omdat je er nu eenmaal een grote, niet-alledaagse bezetting bij nodig hebt.
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?