Support the Concertzender

Steun ons door vriend te worden, een donatie te doen of te sponsoren.

Vriend
Ik wil steunen door vriend te worden.
Doneren
Ik wil steunen door een donatie te doen.
Sponsor
Ik wil steunen door te sponsoren.
Ik word vriend voor het bedrag van
per jaar
Ik wil het bedrag van doneren
Ik wil sponsoren met
Ondersteuningsvoorkeuren
Newsletter
Get the latest updates and offers.
Product updates
Learn about new features and products.
Event invitations
Invitatations to exclusive events.
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden
ConcertPodium

Stalker Trio

20 oktober 1989 - Opnamelocatie

Pianotrio's zijn er genoeg op de wereld, maar deze drie mensen, die zitten je op de huid...

Althans, dat willen ze ons doen geloven met hun naam "Stalker trio". Ze spelen zo goed, zo pakkend, zo indringend, dat we hun concerten niet gauw zullen kwijtraken...

In dit concert uit 1989 spelen ze een redelijk conventioneel programma. Ze beginnen bij Mozart. Zijn pianotrio's zijn klassiek: de viool heeft de melodie, de piano speelt die melodie vaak mee en de cello versterkt meestal alleen de baslijn. In de eeuw daarna worden cello en piano zelfstandiger: bij Brahms en Sjostakovtisj hebben ze een stuk meer te doen.

  • 1. Trio in G, KV 496

    Corine van Eikema Hommes (viool), Pascale Went (cello), Carl van Reenen (piano)

  • 2. Trio in C, opus 87

    Corine van Eikema Hommes (viool), Pascale Went (cello), Carl van Reenen (piano)

  • 3. Trio in e, opus 67

    Corine van Eikema Hommes (viool), Pascale Went (cello), Carl van Reenen (piano)