Pianotrio's zijn er genoeg op de wereld, maar deze drie mensen, die zitten je op de huid...
Althans, dat willen ze ons doen geloven met hun naam "Stalker trio". Ze spelen zo goed, zo pakkend, zo indringend, dat we hun concerten niet gauw zullen kwijtraken...
In dit concert uit 1989 spelen ze een redelijk conventioneel programma. Ze beginnen bij Mozart. Zijn pianotrio's zijn klassiek: de viool heeft de melodie, de piano speelt die melodie vaak mee en de cello versterkt meestal alleen de baslijn. In de eeuw daarna worden cello en piano zelfstandiger: bij Brahms en Sjostakovtisj hebben ze een stuk meer te doen.
Corine van Eikema Hommes (viool), Pascale Went (cello), Carl van Reenen (piano)
Corine van Eikema Hommes (viool), Pascale Went (cello), Carl van Reenen (piano)
Corine van Eikema Hommes (viool), Pascale Went (cello), Carl van Reenen (piano)