Xandra van Rossem, geboren in Eemnes is vooral een regionale bekendheid. Ook hier treffen we haar in haar eigen gebied aan, in Hilversum om precies te zijn.
In een set uit 1999 zingt ze diverse standards - het typische repertoire van een beginnende jazzzangeres. Niettemin horen we al bij het eerste nummer, "I've got the world on a string", dat Van Rossem niet van plan is om bescheiden te blijven. Haar uitvoering heeft niets van de verlegenheid die je er weleens in hoort. Met haar swingende uitvoering, waarbij het laagste register niet geschuwd wordt, trekt ze ook haar muzikanten mee in groovende solo's - zij het allemaal binnen een licht verteerbaar kader.
Xandra van Rossem (zang), David Golek (gitaar), Peter Bjornhild (bas)
Xandra van Rossem (zang), David Golek (gitaar), Peter Bjornhild (bas)
Xandra van Rossem (zang), David Golek (gitaar), Peter Bjornhild (bas)
Xandra van Rossem (zang), David Golek (gitaar), Peter Bjornhild (bas)
Xandra van Rossem (zang), David Golek (gitaar), Peter Bjornhild (bas)
Xandra van Rossem (zang), David Golek (gitaar), Peter Bjornhild (bas)
Xandra van Rossem (zang), David Golek (gitaar), Peter Bjornhild (bas)
Xandra van Rossem (zang), David Golek (gitaar), Peter Bjornhild (bas)
Xandra van Rossem (zang), David Golek (gitaar), Peter Bjornhild (bas)
Xandra van Rossem (zang), David Golek (gitaar), Peter Bjornhild (bas)