Support the Concertzender

Steun ons door vriend te worden, een donatie te doen of te sponsoren.

Vriend
Ik wil steunen door vriend te worden.
Doneren
Ik wil steunen door een donatie te doen.
Sponsor
Ik wil steunen door te sponsoren.
Ik word vriend voor het bedrag van
per jaar
Ik wil het bedrag van doneren
Ik wil sponsoren met
Ondersteuningsvoorkeuren
Newsletter
Get the latest updates and offers.
Product updates
Learn about new features and products.
Event invitations
Invitatations to exclusive events.
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden

Nieuws

Bevindt Mark Linkous zich op Pluto?

In het alternatieve muziekprogramma Pluto van donderdag 23 september aandacht voor het 15e In the Fishtank-album: SPARKLEHORSE + FENNESZ met bijzondere aandacht voor de dit jaar overleden muzikant Mark Linkous.

'In the Fishtank' is een jarenlang project van de Nederlandse onafhankelijke muziekdistributeur Konkurrent. Dat geeft hiermee aan vrijzinnige muzikanten de ruimte om binnen 2 studiodagen een album te maken waarin ze - in totale vrijheid -  al experimenterend elkaar muzikaal tegenkomen.

Voor de 15e  Fishtank-sessie gingen gitarist en laptopartiest Christian Fennesz en vriend Mark Linkous (alias Sparklehorse) in 2007 de Nederlandse studio in.

Een spannende combinatie. Beide muzikanten doorzagen al gauw elkaars mogelijkheden.

Fennesz haalde een wereld van nieuwe bewerkte gitaargeluiden uit z'n laptop, terwijl het organisch suggestieve gitaarspel van Linkous het geheel compleet maakte.

Abstract en traditioneel

Kortom: een album waarin abstracte geluiden en traditionele songstructuren elkaar vinden en waar akoestische instrumenten en elektronica een unieke sfeer creëren.

Dit project kreeg dit jaar extra waarde, doordat de Amerikaanse componist en singer-songwriter Mark Linkous (Sparklehorse) onverwacht overleed.

Maanden na z’n zelfmoord verscheen onlangs het album Dark Night Of The Soul, een coproductie met Danger Mouse.

Pluto opent met 'Daddy's gone', van Linkous' hadn. Het programma sluit af met het toepasselijke 'Goodbye Sweetheart', afkomstig van het 15e In the Fishtank-project.

Pluto... muziek van een andere planeet

- donderdag 23 september 2010

- 22.00-23.00 uur