Support the Concertzender

Steun ons door vriend te worden, een donatie te doen of te sponsoren.

Vriend
Ik wil steunen door vriend te worden.
Doneren
Ik wil steunen door een donatie te doen.
Sponsor
Ik wil steunen door te sponsoren.
Ik word vriend voor het bedrag van
per jaar
Ik wil het bedrag van doneren
Ik wil sponsoren met
Ondersteuningsvoorkeuren
Newsletter
Get the latest updates and offers.
Product updates
Learn about new features and products.
Event invitations
Invitatations to exclusive events.
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden

Nieuws

Een os op het dak 15: De Os in tijden van Corona #3

os

Op zondag 7 juni zenden we aflevering 15 uit van Een os op het dak van Thea Derks, geïnspireerd op haar boek Een os op het dak: moderne muziek na 1900 in vogelvlucht.

Van Florian Magnus Maier zou op 21 mei het muziektheaterstuk Arianna in première gaan in Muziekgebouw aan het IJ. Hij schreef deze ‘reconstructie’ van de gelijknamige opera van Monteverdi voor het oudemuziekensemble Le Nuove Musiche en zijn eigen elektrische gitaar. Maier heeft ook een naam te verliezen op het gebied van death- & trashmetal.

Ook Connie van Binsbergen speelt elektrisch gitaar, maar zij beweegt zich in de wereld van jazz/improvisatie. Zij werd bekend van haar vele projecten met dichters en maakt dit najaar nog één laatste tournee om zich daarna geheel aan het componeren te wijden. Bart Visman treedt niet zelf op, maar schrijft prachtige muziek voor anderen. Zijn werk haakt aan bij de klassieke traditie van componisten als Debussy en Ravel. Hij heeft een bijzondere flair voor vocale muziek. Vandaag dus opnieuw muziek van Nederlandse componisten.

Tip: als u de Os aanschaft via de website boekenbestellen.nl krijgt u per omgaande een exemplaar met persoonlijke opdracht.

Luisteren

De Os in tijden van Corona #3, zondag 7 juni van 12 tot 13 uur