Support the Concertzender

Steun ons door vriend te worden, een donatie te doen of te sponsoren.

Vriend
Ik wil steunen door vriend te worden.
Doneren
Ik wil steunen door een donatie te doen.
Sponsor
Ik wil steunen door te sponsoren.
Ik word vriend voor het bedrag van
per jaar
Ik wil het bedrag van doneren
Ik wil sponsoren met
Ondersteuningsvoorkeuren
Newsletter
Get the latest updates and offers.
Product updates
Learn about new features and products.
Event invitations
Invitatations to exclusive events.
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden

Nieuws

Gregoriaanse hymnen - Turks of niet?

Bij Bonum est van zaterdag 26 februari hoort u gregoriaanse hymnen, maar nu op verschillende en bijzondere manieren: metrisch, byzantijns en arabisch. Centraal staat de Turkse benadering door Wouter Swets met zijn ensemble Al Farabi.

Het is onduidelijk hoe het gregoriaans ooit geklonken heeft. Maar juist de gregoriaanse hymnen lenen zich goed voor verschillende uitvoeringsopvattingen.

Aansluitend bij de islamitische praktijk van de ilahi's zet Wouter Swets een aantal hymnen in complexe Turkse maatsoorten.

Wouter Swets leidt zijn ensemble Al Farabi, te zien op de foto (staand vlnr: Magnus Robb & Wouter Swets en zittend vlnr: Yanni Kyriakidis, Kamil Abbas, Roel Sluis & Joost Rekveld).

Verder zijn ook hymnen te horen die gezongen worden door de Benedictijner nonnen van de Notre-Dame de l'Annonciation, Schola Antiqua olv. John Blackley en Ensemble Gregoriana olv. Geert Maessen.

Bonum est: zaterdag 26 februari 2011, 12.00 - 13.00 uur